فریبی بنام تولید ملی ! GLX چینی یا فریبی از نوع ایرانی؟

0

چندی پیش بود که خبرگزاری ایلنا به صورت اختصاصی اطلاعاتی از گوشی جدید ج ال ایکس آریا و شرکت جی ال ایکس را به نقل از منابع آگاه و مطلع از جمله مدیر عامل جی ال ایکس، حمید سعیدی، یک تحلیلگر تکنولوژی، یکی از مهندسان شرکت جی ال ایکس منتشر کرد که با تایید صحت اطلاعات و بازنشر توسط بسیاری از منتقدان و نویسندگان حوزه تکنولوژی در برترین وب‌سایت‌های همراه شد. در این خصوص شرکت جی ال ایکس جوابیه را برای خبرگزاری ایلنا ارسال کرد. متن جوابیه به همراه توضیحات ایلنا به شرح زیر است:

تکذیبیه شرکت جی ال ایکس به شرح زیر است:

با سلام

به استحضار می‌رساند؛ شرکت ارتباط همراه گویا اروند بانام تجاری “GLX” در سال ۱۳۸۶ باهدف اشتغال‌زایی و تلاش برای خودکفایی درزمینهٔ تولید تلفن همراه ایرانی فعالیت خود را در شهر مرزی و محروم خرمشهر تنها با سرمایه‌گذاری شخص مدیرعامل و به‌طور کاملاً مستقل آغاز کرد.

خبرنگار آن خبرگزاری در پاراگراف «جی ­ال­ ایکس زیر مجموعه یک شرکت چینی با نام زنون گروپ است که خط تولید آن در ایران با نام جنرال لوکس‌ و تحت شرکت ارتباط همراه گویا اروند در حال فعالیت است. شرکت ارتباطات همراه گویا اروند مسئولیت بازاریابی محصولات جی­ ال­ ایکس را در خاورمیانه، آفریقا و روسیه دارد و نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات این شرکت در ایران را بر عهده دارد.» شرکت ارتباط همراه گویا اروند را به ارتباط با هلدینگ های خارجی متهم کرده که این مطلب بی‌اساس و کذب می باشد، شرکت ارتباط همراه گویا اروند بانام تجاری GLX به نام مدیرعامل شرکت، مهندس حمید سعیدی ثبت‌شده و فاقد هرگونه ارتباط مالی و تشکیلاتی با هلدینگ های خارجی است، فعالیت این مجموعه تولیدی کاملاً مستقل بوده و از ابتدا هدف‌گذاری خود را برای جهانی‌سازی تلفن همراه ایرانی نهاده است.

نکته تأمل‌برانگیز دیگر در این گزارش مربوط به این پاراگراف است: «ادعای این شرکت مبنی بر دسترسی به دستگاه‌های پیشرفته برای تولید برد و قطعات یدکی کاملاً دروغ است چرا که اصلا ارگان‌های نظامی و دولتی اجازه ورود این دستگاه‌ها را به ایران نمی‌دهند تا بتوانند از واردات موبایل به صورت رسمی و غیر رسمی درآمد خوبی داشته باشند.» که خبرنگار در آن پاراگراف دستگاه‌های نظامی و دولتی را مانعی برای تولید سخت‌افزار تلفن همراه می‌داند!

خبرنگار در بخش دیگری از گزارش خود اقدام به اظهارنظر شخصی و خلاف واقع نموده است؛ «همچنان شاهد تولیدات چینی با نام ایرانی و قیمت‌ بالاتر هستیم که فقط نام محصول ایرانی را یدک می‎کشند و در کمتر از یک درصد تولید ایران هستند و اشتغالزایی  شایسته‌ای برای جوانان متخصص ایرانی به دنبال ندارند.» این در حالی است که اخلاق حرفه ای حکم می کند گزارش گر از منبع یا منابع صلاحیت دار برای گزارش خود استفاده کند؛ متأسفانه در بخشی دیگر که به عنوان گفت و گو با « یکی از مهندسین شرکت جی ­ال ­ایکس آقای  پ.خ » ذکر شده خلاف واقع و کذب می باشد.

ضمنا شرکت ارتباط همراه گویا اروند به‌عنوان تنها واحد تولیدی فعال در صنعت تولید تلفن همراه در کشور تمام تلاش خود را برای بومی‌سازی مراحل مختلف تولید تلفن همراه و هدف‌گذاری برای اشتغال ۵۰۰۰ نفری به کار گرفته است و مفتخریم که بعد از ۱۰سال فعالیت اعلام کنیم این شرکت تاکنون موفق به اشتغال‌زایی برای ۲۰۰۰ نفر آن‌هم اشتغال مستقیم شده است؛ اگرچه در شرایط کنونی این شرکت با ۱۰درصد ظرفیت فعالیت می‌کند اما امیدواریم با حمایت‌های دولت و مردم شاهد افزایش ظرفیت فعالیت و به دنبال آن افزایش ظرفیت اشتغال باشیم.

در خصوص کپی‌برداری و مونتاژ ذکرشده در پاراگراف « طبق اعلام مسئولین جی­ ال­ ایکس، این شرکت دارای کمپانی‌های وابسته‌ای چون مدیاتک تایوان، یو می آی موبایل از کشور چین، کی تی ای موبایل از کشور آمریکا و همچنین جی فایو از پاکستان است که از آنها سخت افزار و  طراحی خود را تامین می‌کند و تنها در منطقه آزاد اروند بسته به میزان تقاضای بازار و کارمندان موجود اقدام به مونتاژ می‌کند.» نیز یادآور می‌شود در  ۱۰سال گذشته تمام تلاش شرکت ارتباط همراه گویا اروند برای بومی‌سازی بخش‌های مختلف تولید تلفن همراه بوده است؛ خوشبختانه در این مسیر نیز موفقیت‌های چشم‌گیری نیز شاهد بودیم. اکنون مراحل تولید نرم‌افزارها، تولید قاب‌های مختلف، تولید برد برخی مدل‌ها، سیلیکون‌ها، لیزر، کیبورد، رنگ و … در این واحد تولیدی بومی‌سازی شده است؛ بسیاری از مدل‌های ارائه‌شده توسط این شرکت در بخش طراحی ظاهری، داخلی و نرم‌افزار بومی بوده و در سخت‌افزار آن از مونتاژ استفاده‌شده اما نکته قابل‌توجه آن است که برخلاف ادعای آن خبرگزاری که به نقل از یک کارشناس جی­ ال ­ایکس اظهارکرده: «محصولات جی­ ال­ ایکس همچون محصولات درجه سوم چینی هستند و این شرکت همواره نوآوری خاصی ندارد.» این قطعات درجه ۱بوده و به‌صورت نیمه ساخته «CKD» برای مونتاژ وارد کارخانه می‌شوند. قطعات مهم از شرکت «مدیا تک» تایوان و قطعات جانبی از کشور چین تأمین می شود که با این شرایط نیز بعد از تأمین قطعات بیش از ۴۰ مرحله عملیات مختلف توسط ۴۰ نفر انجام و به محصول نهایی تبدیل می شود که در این بخش نیز شاهد اشتغال هستیم، لازم به ذکر است مسئله مونتاژ در صنعت الکترونیک امری بدیهی بوده و بسیاری از کمپانی های مشهور تلفن همراه نیز در زمینه تأمین سخت افزار وابسته هستند.

با این شرایط شرکت ارتباط همراه گویا اروند “GLX” از کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکننده که توان تأمین قطعات موردنیاز این شرکت را دارند دعوت به همکاری می‌نماید.

موضوع دیگر آنکه در مسئله مونتاژ سخت‌افزار سه نکته مهم مطرح و لازم به ذکر است:

نخست: تولید هر قطعه‌ای وابسته به بازار هدف است، یعنی در شرایطی که میزان تقاضا پایین باشد تولید آن قطعه فاقد توجیه اقتصادی است.

دوم: برخی از قطعات را می‌توان در شرایط پایین بودن تقاضا نیز تولید کرد چرا که تولید آن‌ها دارای توجیه اقتصادی است.

سوم: برخی از قطعات در انحصار چند کشور دنیا قرار دارند؛ مانند CPU که در اختیار تعداد انگشت شماری از کشورها است حتی دیگر کشورهای تولیدکننده تلفن همراه نیز تکنولوژی تولید این قطعه را ندارند؛ یا در مثال ساده‌تر باطری لیتیومی است که تنها چند کشور در دنیا این نوع باطری را تولید می‌کنند.

شرکت ارتباط همراه گویا اروند بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری با تولیدکنندگان داخلی قطعات تلفن همراه اعلام می‌کند؛ امیدواریم جریانات دغدغه مند درزمینهٔ تولید ملی برای حمایت و کمک به صنایع داخلی فعال شوند؛ GLX در راستای تولید یک تلفن همراه کاملاً ایرانی آمادگی خود را برای همکاری با صنایع و دانشگاه‌ها اعلام می‌کند.

هرچند که ما صاحب‌فکر، ایده و تکنولوژی هستیم اما کشور ما در صنعت تولید تلفن همراه در ابتدای مسیر قرار دارد؛ شرکت ارتباط همراه گویا اروند “GLX” سنگ بنای این صنعت را نهاده و زمینه را برای ورود سایر تولیدکنندگان و نخبگان صنعت الکترونیک فراهم کرده است؛ این شرکت زمینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی متعددی را درزمینهٔ قطعه‌سازی به وجود آورده که انتظار آن می‌رود با تلاش و همدلی مردم و دولت این زنجیره تولید برای فتح قله‌های پیشرفت که همان تولید ملی است تشکیل شود.

خوشبختانه با بهره گیری از شعار سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» این شرکت اقدام به افزایش نیروی متخصص و تکنسین خود نموده است همچنین در نظر دارد تا به زودی خطوط تولید محصولات دیگری همچون رایانه قابل حمل، نمایشگرهای هوشمند، ماسک های هوشمند و … در این کارخانه راه اندازی نماید که قطعا افزایش ظرفیت اشتغال را به دنبال دارد.

بسیاری از تجار در کشور های مختلف علاقمند دریافت نمایندگی این شرکت هستند چرا که از نمونه محصولات این شرکت در آن کشور ها استقبال شده اما متأسفانه در داخل افرادی فاقد غرور ملی و میهنی هستند، خودباوری ندارند و بجای ترغیب تولیدکننده به تولید، از طرق مختلفی به تضعیف تولیدکننده می پردازند.

شرکت جی­ ال­ ایکس مجموعه کوچکی بود که در ابتدای کار چشم انداز خود را بر تولید ۱۰۰درصد داخلی ترسیم کرد، امروز نیز مجموعه جی­ال­ایکس با افتخار اعلام می کند که ما تولیدکننده داخلی هستیم و کالای تولیدی ما تولیدملی و کالای ایرانی است. در این سال ها شرکت ارتباط همراه گویا اروند بار ها میزبان شخصیت های مختلف لشکری و کشوری همچنین اصحاب رسانه و مطبوعات بوده خوشبختانه امسال نیز زمینه برای حضور کاروان های راهیان نور و مهمانان نوروزی نیز در کارخانه جی­ ال­ ایکس فراهم آمد تا از مراحل مختلف فرآیند تولید بازدید کنند؛ این یعنی خودباوری و شفافیت در عملکرد؛ ما با مردم شفاف هستیم و قطعا برای پاسخگویی به آنان نیز آمادگی داریم.

روابط عمومی شرکت ارتباط همراه گویا اروند “GLX Mobile”

 

گزارش ایلنا از تکذیبیه این شرکت به شرح زیر است:

همانطور که قبلا گفتیم طبق اطلاعات منتشر شده از منابع آگاه خارجی و سایت ویکی پدیا،  شرکت جی ال ایکس زیر مجموعه یک شرکت چینی ثبت شده در سال ۲۰۱۰ با نام زرون گروپ است که خط تولید آن در ایران با نام جنرال لوکس‌ (مخفف GLX) و تحت شرکت ارتباط همراه گویا اروند در حال فعالیت است. شرکت ارتباطات همراه گویا اروند مسئولیت بازاریابی محصولات جی ال ایکس را در خاورمیانه، آفریقا و روسیه  از سال ۲۰۰۶ تا به اکنون در اختیار دارد و نمایندگی خدمات پس از فروش محصولات این شرکت در ایران را بر عهده دارد که حتی این شرکت نام استفاده شده در محصولات چند سال گذشته خود و سایت ویکی پدیا یعنی جنرال لوکس را تکذیب می‌کند!

متن استخراج شده از یک منبع آگاه به شرح زیر است:

GLX Mobile Founded in Hongkong in September 2010, GLX INTERNATIONAL (HK) LIMITED (www.glxmobilephone.com), one of the member of well-known Zerone Group, is dedicated in GLX mobile phone global marketing and promoting Founded in mideast in September 2006, ERTEBAT HAMRAH GOUYA ARVAND COMPANY (www.generalluxe.org), one of the mobile manufacture in mideast ( iran-khoramshar city-industrial area ) is dedicated in GLX mobile phone global marketing and promoting in mideast –Africa and Russia countries.Taking “science and technology serve the public” as mission, “far-sight, excellence, efficiency, innovation” as spirit, and “honest, law-abiding, enterprising and dedicating” as value, GLX is committed to be a global leading supplier in mobile communication terminal products.With excellent quality and accurate market positioning, GLX concentrate on providing individualized, diversified, and fashionable mobile phones, covering the whole high, medium and low end user market with multiple choices. GLX focus on international market, especially emerging markets like South Asia, Southeast Asia, Middle-east, Africa, and South America where GLX mobile phone is extremely popular. GLX is growing to be a significantly influential brand in many countries and regions. Along with strong momentum of development, GLX establish worldwide marketing channels and service organizations, which makes GLX mobile closer to consumers and provides consumers with the highest quality and best services. GLX Vision: create golden life for worldwide consumers

منبع : http://glxmobile.chinaexporter.com/introduce/

طبق گفتگو قبلی خبرنگار ایلنا با حمید سعیدی، مدیر عامل جی ال ایکس و اطلاعات معتبر ویکی پدیا، در چند سال اخیر این شرکت دارای کمپانی‌های وابسته‌ای چون یو می آی موبایل از کشور چین، کی تی ای موبایل از کشور آمریکا و همچنین جی فایو از پاکستان است که از آنها بخش طراحی و صادرات و از طریق برخی شرکت‌های چینی لوازم جانبی و از طریق شرکت مدیاتک تاویان اقدام به تامین پردازنده تلفن‌های هوشمند خود می‌کند که امری عادی در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند در برخی شرکت‌های تولید تلفن هوشمند است اما نکته مهم این است که این قطعات به صورت CKD یعنی نیمه ساخته (پیش اسمبل) وارد بازار ایران می‌شود و به گفته این شرکت در متن تکذیبیه با حضور کارکنان این شرکت در منطقه آزاد اروند طی ۴۰ مرحله مونتاژ می‌شوند اما اگر در ایران دستگاه‌هایی به منظور تولید وجود دارند چرا نباید قطعات به صورت SKD وارد ایران و سپس جهت مراحل تولیدی وارد کارخانه این شرکت در منظقه آزاد اروند واقع در شهر خرمشهر شوند که این مسئله جای تعجب دارد و نیاز به بازدید کارخانه در جهت ارائه توضیحات بیشتر دارد.1464645043341257056_large

نکته جالب  این است که مسئولین جی ال ایکس ادعا دارند که برد محصولات آنها توسط مدیاتک تایوان تامین می‌شود این درحالیست که اصلا شرکت مدیاتک تولید برد ندارد و تنها یک طراح و تولید کننده بزرگ و مشهور در زمینه پردازنده‌‍‌های دستگاه‌های همراه همچون موبایل، تبلت و … است.

در هر صورت مونتاژ و برچسب زدن محصولاتی که به صورت CKD وارد بازار ایران می‌شوند حتی در صنعت خودرو و … نیز رایج است اما بهتر است همه شرکت‌های ایرانی این موضوع را درک کنند که عبارت MADE IN IRAN یک مسئله ملی و مهم است و بهتر است تمامی شرکت‌ها با استفاده از این موضوع اقدام به استفاده از احساسات مردم عزیز کشور ایران در جهت فروش بیشتر و عملکرد بازارگانی بهتر نکنند و عملا از عبارت ASSEMBLYIN IRAN بکنند همانطور که برخی از محصولات شکت‌های معتبر و محترم گرین، ام اس آی و .. با این عنوان وارد بازار می‌شود که در نهایت به شعور خریدار احترام می‌گذارد .

photo_۲۰۱۷-۰۴-۱۶_۱۸-۰۸-۰۵photo_۲۰۱۷-۰۴-۱۶_۱۸-۰۸-۰۷

جالب است بدانید که تولیدات دوساله اخیر جی ال ایکس مانند جی ال ایکس ماد و آریا بسیار محترم و قابل ستایش نسبت به تولیدات قبلی این شرکت شده است چرا که یکی از اولین موبایل‌های لمسی این شرکت با نام جی ال ایکس تی ۱ با برند جی ال ایکس و نام جنرال لوکس از روی گوشی سامسونگ چمپ کپی برداری شده است که حتی همین موبایل جی ال ایکس تی ۱ دارای نمونه‌ای مشابه در سخت افزار، نرم افزار و طراحی با برند جی ال ایکس در کشور چین با نام جی ال ایکس N330 است که برخی دیگر محصولات این شرکت نیز به همین روال هستند که بسیار عجیب است و در نهایت برچسب MADE IN IRAN و نام ارتباطات همراه گویا اروند بر روی باتری و پشت قاب درج شده است.

200100

شرکت جی ال ایکس در پاسخ به توضیحات محصولاتی با نمونه چینی و ایرانی با برند جی ال ایکس گفت:

شرکت جی ال ایکس در ایران در سال ۱۳۸۶ یعنی سال ۲۰۰۶ میلادی در منطقه آزاد خرمشهر با سرمایه گذاری مدیر عامل این شرکت یعنی حمید سعیدی به صورت رسمی آغاز به کار کرد و به تولید محصولاتی در زمینه موبایل کلاسیک، هوشمند، تبلت و … پرداخته است. همچنین این شرکت برای تولید و فروش به کشورهایی چون هند و پاکستان و … که به دلیل نبود صرفه اقتصادی تولید و صادرات از کشور ایران، دارای صرفه اقتصادی نیست یک شرکت تولیدی را با مدیریت و به نام حمید سعیدی در کشور چین برای تولید گوشی هوشمند و … با برند جی ال ایکس ایجاد کرد که در حال حاضر این شرکت لغو شده است و دیگر تمامی تولیدات در شر خرمشهر تولید می‌شوند و علاوه بر ایران به روسیه، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می‌شوند.

 

باید به جرات گفت که جی ال ایکس به عنوان اولین تولید کننده تلفن همراه در کشور ایران از سال ۱۳۸۶ تا به امروز طی این ۱۰ سال اخیر توانسته است تا راهی بزرگ را در این صنعت سودآور باز کند و باید امیدوار بود طی سال‌های آینده محصولات بهتر، بیشتر و خوش قیمت‌تری را با روش جدید و بهتری در حوزه تبلیغات و مارکتینگ محصولات از آن شاهد باشیم و دیگر شاهد عنوان تبلیغاتی “راحت از جیب بیرون می‌آید” و یا  “با چشمک باز می‌شود” نباشیم چرا که جز طنز و تبلیغات مضحک به دنبال مورد دیگری نیست و باید مثل کمپانی‌های بزرگ در این صنعت عمل کند تا بتواند مشتری ایرانی و حتی خارجی را به راحتی مانند دیگران مثل خود جذب کند.

4444444444

شایان ذکر است اطلاعات منتشر شده در مورد هویت اصلی شرکت جی ال ایکس که ارتباطات همراه گویا اروند مدعی دروغین بودن آن‌ها بوده است و پس از گفتگو با آنها مورد تایید قرار گرفت، تا پیش از انتشار خبر در ایلنا، به مراتب در وب سایت‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات کشورمان منتشر و شده است تا دیگر از انتشار چنین مطالبی جلوگیری شود و باید گفت که برخورد رسانه‌ای شرکت ارتباطات همراه گویا اروند در بازخورد خبر ایلنا ناپسند و غیر حرفه‌ای بوده است.

یکی از مهندسین شرکت جی ال ایکس آقای  پ.خ در گفتگو با ایلنا گفت: محصولات جی ال ایکس همچون محصولات درجه سوم چینی هستند و این شرکت همواره نوآوری خاصی ندارد. فعالیت مالی شرکت جی ال ایکس که در ایران آن را با نام جنرال لوکس می‌شناسند، در حال حاضر بسیار پایین است و علاوه بر نداشتن سود، ضرری هم نداریم و تنها شرکت فعال است و مانند دیگر شرکت‌های گوشی ساز ایرانی یا به اصطلاح ایرانی همچون دیمو و غیره از این صنعت کنار نرفته‌ایم.

حمید سعیدی، مدیر عامل جی ال ایکس در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با گوشی آریا گفت:

umi-plus-1-1000x563

یکی از اولویتهای جی ال ایکس ازابتدا این بوده است که به سمت بومی سازی گوشی ها و قطعات حرکت کنیم. علیرغم اینکه تا کنون حمایت زیادی از ما نشده است اما در این زمینه توفیقات زیادی کسب کرده ایم به عنوان نمونه ما هم اکنون با پیشرفته ترین دستگاههای موجود در کشور بردهای الکترونیکی گوشی‌هایمان را تولید می کنیم. بخشی از اجزا و قطعات ما هنوز وارداتی است اما برخی را تولید و بقیه را در کارخانه جی ال ایکس در منطقه ازاد اروند مونتاژ می‌کنیم.

سعیدی در رابطه با شباهت گوشی یو می آی پلاس از یک شرکت چینی با گوشی آریا در سخت افزار و طراحی گفت: طراحی گوشی یو می آی پلاس  برای گوشی آریا به صورت قانونی به تعداد مد نظر تولید خریداری شده است و شباهت سخت افزاری آنها ربطی به این گوشی ندارد چرا که ما برد را از شرکت دیگری به صورت خاص خریداری کرده‌ایم و در ایران نیز مونتاژ خواهد شد.

یک تحلیلگر بازار تکنولوژی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با محصولات جی ال ایکس گفت:‌ جی ال ایکس از همان ابتدا محصول را مونتاژ می‌کرد و حرفی از طراحی و سخت افزار ایرانی نبود و ادعای این شرکت مبنی بر دسترسی به دستگاه‌های پیشرفته برای تولید برد و قطعات یدکی کاملا دروغ است چرا که اصلا ارگان‌های نظامی و دولتی اجازه ورود این دستگاه‌ها را به ایران نمی‌دهند تا بتوانند از واردات موبایل به صورت رسمی و غیر رسمی درآمد خوبی داشته باشند.

وی در مورد گوشی آریا، پرچمدار جدید جی ال ایکس گفت:

33333333

این تلفن هوشمند یک موبایل میان‌رده و نچندان قدرتمند است که ظاهر آن از روی گوشی یو می آی پلاس دقیقا برداشته است و سخت افزار داخلی آن نیز به جز در حافظه داخلی با گوشی آریا یکسان است و این احتمال وجود دارد که شرکت جی ال ایکس به تعدادی محدود (بالاتر از هزار عدد به عنوان حداقل سفارش) از طریق این شرکت چینی اقدام به سفارش باز طراحی با قیمتی جدید و لوگوی شرکت جی ال ایکس کرده است که یک اقدام معمول در میان شرکت‌های چینی محسوب می‌شود.

این تحلیلگر خاطر نشان کرد: گوشی آریا دارای قیمت ۷۹۹ هزار تومان و قیمت ۱ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان برای خرید عادی پس از خرداد ماه ۹۶ است در حالیکه گوشی یو می آی پلاس با سخت افزار، طراحی و امکانات کاملا مشابه به  گوشی به اصطلاح ایرانی جی ال ایکس آریا دارای قیمت ۱۷۰ دلار معادل با  ۸۰۰ هزار تومان در بازار کشور ایران است پس هیچ دلیلی برای خرید یک محصول نچندان مطمئن آنهم تقلیدی از کشور چین وجود ندارد.

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود چرا که جی ال ایکس کاملا مردم را فریب داده است چرا که در تمامی تبلیغات تصویری و متنی این شرکت اعلام شده است که گوشی جی ال ایکس آریا یک محصول کاملا ایرانی و با کیفیت با ارزش خرید بالا است و قیمت اصلی این گوشی آریا یک میلیون و ۴۹۹ هزار تومان و قیمت پیش فروش آن که تحویل در خرداد ماه است، ۷۹۹ هزار تومان اعلام شده است در حالیکه این گوشی دارای ارزش قیمتی به مراتب پایین‌تری است.

جالب است بدانید که حتی گوشی اندرویدی جی ۶ (ماد) این شرکت که با تبلیغات گسترده توانست فروش نسبتا خوبی را کسب کند دارای سخت افزاری از کشور تایوان، طراحی شرکت کی تی ای موبایل آمریکا و مونتاژ ایران بود اما در نهایت به عنوان یک محصول صد درصد ایرانی تبلیغ و معرفی شد.

50330

 نکته بسیار مهم در رابطه با این محصول خرید پتنت طراحی از شرکتی آمریکایی آنهم در دورانی بود که کشور ایران به دلیل تحریم‌های بین المللی حق خرید هیچ پتنت و .. را از شرکت‌های آمریکایی نداشت و حتی مدیر بازریابی شرکت KTA Mobile نیز اعلام کرد که ما در این قرارداد از هویت اصلی و ایرانی جی ال ایکس بی‌خبر بودیم چرا که این شرکت به عنوان یک هلدینگ چینی ثبت شده است و ما نیز آنها را یک شرکت چینی می‌شناسیم.

در پایان با آرزوی موفقیت برای جی ال ایکس به عنوان یک تولید کننده تلفن همراه، تحلیل، تجزیه و نتیجه گیری این اطلاعات ضد و نقیض از این شرکت را به شما مردم عزیز ایران واگذار می‌کنیم و امیدواریم به زودی یک تلفن همراه کاملا ایرانی با کیفیت از طریق یک شرکت تولید کننده موبایل مانند جی ال ایکس شاهد باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *