یتیم خانه ایران ! قسمت مخوف حذف شده از تاریخ ایران !!

یتیم خانه ایران


مشاهده رایگان این فیلم :

«دانلود فیلم یتیم خانه ایران»


صحبت های کارشناسان درباره این فیلم :
(جناب پناهیان ، رائفی پور ، حسن عباسی ، کارگردان فیلم و…)

 

 

 

 

 

«یتیم خانه ایران» قطعه ای حذف شده از تاریخ معاصر ایران و داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر، بدبختی و در نهایت کاهش جمعیت بود

این قطحی انقدر شدید و فجیع بوده است که ۵۰ درصد جمعیت ایران در این قحطی از بین رفته اند که چیزی حدود ۹ میلیون نفر برآورد شده است.

این فیلم به قدری عجیب و تاثیر گذار است که میگل لیتین مشهورترین کارگردان آمریکای لاتین و نامزد دو دوره جایزه اسکار، درباره فیلم «یتیم خانه ایران» میگوید:
” شما عجب سینمایی دارید !! عجب فیلم عجیب و عمیقی…”

پیشنهاد میکنم حتما این فیلم ارزشمند رو ببینید
مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد
هرچه باشد از فیلم های دوزاری و بی محتوای این روز های سینمای ایران واقعا بهتر است….

عوامل فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» عبارتند از نویسنده و کارگردان: ابوالقاسم طالبی
تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مشاوران کارگردان: اکبر منصور فلاح، حسن لفافیان، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، برنامه ریز: حسن لفافیان، منشی صحنه: محسن بهاری، طراح صحنه و لباس و دکور: عباس بلوندی، طراح گریم: داریوش صالحیان، مدیر تولید: داوود معدنی، تدوین: حسین زندباف، موسیقی: سرگئی کروتسنگو، صدابردار همزمان: بهمن حیدری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه های ویژه بصری: حسن پیله ور، صداگذاری، میکس و ترکیب صدا: بهمن حیدری، مهدی جمشیدیان، عکاس: نادر فوقانی، مدیر تبلیغات: علی طادی، مدیر روابط عمومی: هادی فیروزمندی، محصول روایت فتح، پخش از فیلمیران.

کتابی در این باب :
کتاب قحطی بزرگ داستان تاریخ دو سده اخیر ایران سرشار از حوادث مهمی است که به دلیل فقر تاریخنگاری معاصر مسکوت یا ناشناخته مانده است. در کتاب قحطی بزرگ تاکنون درباره قحطی بزرگ سال‌های ۱۹۱۷-۱۹۱۹ میلادی در ایران چیز زیادی نمی‌دانستیم و اهمیت و جایگاه بزرگ این حادثه را در تعیین سرنوشت جامعه ایران، به‌ویژه صعود دیکتاتوری پهلوی، نمی‌شناختیم. اینک به همت «دکتر محمدقلی مجد» می‌توانیم با نخستین پژوهش جدّی درباره این حادثه سرنوشت‌ساز آشنا شویم . دکتر محمد قلی مجد، بر اساس اسناد غنی موجود در مرکز اسناد ملّی ایالات متحده آمریکا (نارا)، تصویری هولناک از ایران در سال‌های جنگ جهانی اوّل و پس از آن به دست اورده است.

اسناد علنی شده دولت آمریکا درباره دوره تاریخی فوق، که در کتاب (قحطی بزرگ و نسل‌کشی در ایران ۱۹۱۷-۱۹۱۹)، ثابت می‌کند که بزرگ‌ترین نسل‌کشی سده بیستم میلادی در ایران رخ داد و ایران بزرگ‌ترین قربانی جنگ اوّل جهانی بود. طبق تحقیق دکتر مجد، در طول سال‌های ۱۹۱۷-۱۹۱۹ بین هشت تا ده میلیون نفر از مردم ایران در اثر قحطی یا بیماری‌های ناشی از کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه از میان رفتند و جمعیت ایران به شدت کاهش یافت. «قحطی بزرگ» عنوان اثر جدیدی است که توسط مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شده است. این اثر، پژوهشی است که به بررسی آثار و تبعات اقتصادی جنگ اول جهانی در ایران از جمله قحطی بزرگ سالهای ۱۲۹۸ ـ ۱۲۹۶ پرداخته است.

مشخصات کتاب :

– نام کتاب : قحطی بزرگ

– نویسنده : محمدقلی مجد

– تعداد صفحات : ۲۲۹

دانلود رایگان کتاب قحطی بزرگ