آیا امام حسین در حمله اعراب و فتح ایران حضور داشته اند؟

0

تیزر بررسی :

امام حسین(ع) و فتح ایران – قسمت اول (از منظر تاریخ طبری):

امام حسین(ع) و فتح ایران – قسمت دوم (بررسی روایات دیگر):

امام حسین(ع) و فتح ایران – قسمت سوم (روایت‌های مخالف):

امام حسین(ع) و فتح ایران – قسمت چهارم (نقد کلی فتوحات)

امام حسین(ع) و فتح ایران – قسمت پنجم (نقد روایتی ساختگی):

۱. اکثر منابع دست اول و بزرگ‏ترین مورخان جهان اسلام چون طبری، بلاذری، ابن قتیبه، ابن‏ فقیه همدانی، مقدسی و… که از فتوحات سخن گفته‏ اند، فتح طبرستان را با صلح و بدون جنگ و خون‌ریزی دانسته اند.

http://www.adyannet.com/news/13511

۲. در صفحه ۲۱۱۶ تاریخ طبری که در متن اشاره شده، صلح سپاه سعید بن عاص با گرگان ذکر شده و مبالغ مورد نظر فدیه گرگان است که حرفی از قطع شدن آن، جمع کردن مردم در دره، و خصوصا حضور این شخصیتها در ماجرا نیست! این اسامی در پاراگراف قبل و بعنوان همراهان اولیه سپاه آمده است!

http://yon.ir/tabari

۳. مغلطه منتسب به مسلمانان برای فرار رو به جلو است و شبهه با استناد به بدیهیات تاریخی رد می شود! منابع معتبر و متقدم شیعه از حضور حسنین (ع) در فتوحات سخن نگفته‌اند و برخی منابع اهل سنت نیز مدعی حضور ایشان در بعضی فتوحات، آنهم تنها در زمان خلفا شده‌اند!

۴. این گزارشها یا فاقد سند است، یا سندشان معتبر نیست و نقل کننده آن دروغ گو و جاعل یا ناشناخته و مجهول است! دسته‌ای از آنها هم به حضور حسنین (ع) در ایران پرداخته و اشاره‌ای به حضور آنان در جنگ ندارند!

۵. همه گزارشات مدعی حضور این دو امام در فتوحات عصر عثمان هستند؛ عصری که علی(ع) حتی در حد مشاوره حاضر به همکاری با عثمان در امر فتوحات نبود، چه رسد به اعزام فرزندانش به نبرد!

۶. امام علی(ع) که در عصر خلافت خویش، حسنین(ع) را از شرکت در معرکه صفین باز داشت تا مبادا با مرگ آن دو نسل رسول خدا(ص) قطع شود؛ چگونه حاضر می شود پیشوایان آینده جامعه اسلامی را تحت فرمان زمامداران مورد انتقادش به جبهه جنگ بفرستد؟!

http://yon.ir/hasanein

۷. خلفای دوم و سوم و معاویه در طبرستان نبردهای سخت و طولانی داشتند، اما اواخر دوره امویان، ایرانیان به ائمه شیعه علاقه زیادی پیدا کردند، تاجایی که طبرستان که مرکز مخالفت با اعراب بود، به پایگاه شیعه تبدیل شد!

۸. در نتیجه احادیث بسیاری که در دوره اموی جعل شده بود به کتابها وارد می شود تا با ادعای جنگیدن ائمه شیعه با مردم طبرستان، شیعیان را از اهل بیت دور کنند! اما تاریخ ثابت کرد عشق به حقیقت با دروغ پوشانده نخواهد شد!

http://yon.ir/tabarestan

http://www.akairan.com/do112lf.%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86

 

سخنرانی ۲ ساعت و نیمه درباره فتوحات غیراسلامی  و اثبات این موضوع بطور کامل(صوتی):

دانلود با کیفیت ۸۰kb – حجم ۱۰۱ مگابایت

با کیفیت ۲۴kb – حجم ۳۰ مگابایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *